“Que l’esperança us ompli d’alegria”
Mons. Javier Salinas i Vinyals

Avui s’inicia el temps litúrgic d’Advent. Una oportunitat per recuperar l’alè i la fortalesa, per llançar-nos a la palestra de la vida i de la fe i donar una resposta cristiana a tots els embats del nostre món d’avui. Elfonament actiu d’aquesta resposta és l’esperança en les promeses de Déu. L’Advent és la celebració viva i actual de la virtut de l’esperança que creix, des de la venguda de Jesús fins a la seva tornada al final dels temps. Per això ens convoca a preparar el camí perquè es compleixi la gran promesa d’un món nou, i queproclama de forma simbòlica el profeta Isaïes: “El llop conviurà amb l’anyell, la pantera jaurà amb el cabrit; menjaran junts el vedell i el lleó. [...] Ningú no serà dolent ni farà mal en tota la muntanya santa...” (Is 11,6-9).
A qui perd l’esperança li falta futur. No podem esperar passivament, ja que l’esperança en les promeses de Déu és impuls per a l’acció. La qüestió és què podem fer en el nostre ambient familiar, parroquial, associatiu, professional, perquè la promesa del món nou, que ja es va iniciar en Jesucrist, il·lumini i transformi el nostre estil de vida. Un camí que porta a assumir les dificultats com crides a una major confiança en el designi amorós de Déu que, com recordava Sant Pau, ens convida a “esperar contra tota esperança” (Rm 4,18).
Per això, recolzats en Crist, la nostra esperança, no tinguem por d’assumir “els goigs i les esperances, les tristeses i les angoixes dels homes del nostre temps, sobretot dels pobres i dels qui pateixen” (GS,1). Siguem sembradors d’esperança. El temps d’Advent ens convida a preparar els camins del Senyor perquè la seva salvació, el seu amor, la seva pau i el seu perdó arribi a tots els ambients.