És una mesura per garantir la seva seguretat i minvar molèsties als veïnats

L'Ajuntament de Porreres i la Parròquia de Porreres han arribat a un acord per tal que els caps de setmana el pati parroquial pugui estar a disposició dels nins i  nines del poble perquè hi puguin jugar. L'objectiu d'aquesta mesura és garantir la seguretat dels nins i nines que els dissabtes i diumenges juguen pels carrers del centre sobretot en les hores en que el trànsit roman obert. Concretament aquesta iniciativa va adreçada als nins que juguen a futbol a plaça i rodalies. En aquest sentit, també es pretén minvar les molèsties que aquests nins ocasionen als veïnats de la zona del centre que ja han fet arribar el seu malestar a l'Ajuntament de Porreres. La batlessa de Porreres, Francisca Mora, explica que “hem rebut queixes de veïnats per les pilotades que reben les façanes i el mobiliari però passa que recentment també es va rompre un vidre així que creim que si els nins van a jugar al pati de sa parroquial solucionam un problema de seguretat per ells mateixos i un altre de convivència ja que s'aturen les molèsties”.

La batlessa apunta que el funcionament serà senzill: els nins i nines que els caps de setmana vulguin a anar a jugar a sa parroquial hauran de demanar la clau a la Policia Local per obrir i tancar. “Nosaltres hem demanat aquest espai però un cop dins el pati hauria de quedar clar que els nins i nines estan baix la tutela i responsabilitat dels pares, mares o tutors com quan juguen pel carrer”. “Volem agrair a la parròquia la bona disposició i voluntat a l'hora de deixar-mos emprar el pati i, per descomptat, demanam que els usuaris tenguin cura i respectin aquest espai”, conclou Mora.