Arxiprestat des Pla

Lectures recomenades.

Mc 1,1-11 :començament Evangeli, baptisme de Jesús

1, 14-20 : crida els primers deixebles

3,14-15 : elecció dels dotze.

8, 27-30 : Pere confesa que Jesús és el Messies

15,39 : confesió del centurió

Per facilitar la lectura espiritual del text, proposam:

1. Lectura. Interpretar el text en la seva circunstància històrica i en el seu gènere literari.

2. Meditació.Comprendre el que simbolitzen i suggereixen aquests fets o paraules

3. Oració.Contemplació.Quedar-se imaginant i assaborint l'escena o paraules llegides

4. Conclusió personal per jo

5. Comunicació.comentaris amb altres per obtenir una comprensió més ampla.

6. Acció. Dur a la pràctica el missatge.

El Papa Francesc en l'Evangelii Gaudium ( La joia de l'evangeli) nº 145-150 ens dona uns consells semblants per llegir l'evangeli:

1. Comprendre el significat de les paraules que llegim

2. El més important és descobrir quins és el missatge principal...el que implica reconeixer l'efecte que l'autor ha volgut produir

3. Per entendre un text l'hem de posar en connexió amb tota la Bíblia

4. Acostar-nos a la Bíblia amb cor dòcil i orant....perque engendri una mentalitat nova

5. És bo demanar-se què me diu aquest text ?

6. Sempre convida a donar una passa més, però no exigeix una resposta plena si encara no hem recorregut tot el camí que la fa possible.

7. Discernir el que el Senyor desitja dir en una determinada circunstància.

3 consells més :

1. Hem de tenir una disposició espiritual d'acollida de la Paraula

2. Els evangelis conviden a un procés de canvi, de seguiment de Jesús i d'identificació amb el seu projecte.

3. No hi trobarem receptes concretes, exigències legals... es tracta d'obrir-nos a l'escolta de la veu interior de l'Esperit, a l'amor i a l'entrega que sorgeix espontànea.

Aprofitem l'oportunitat que ens ofereix aquesta reflexió sobre sant Marc....Conten que un dia varen dir al gran Picaso: per pintar ha de venir l'inspiració ? I ell respongue: sense cap dubte, però millor si te troba treballant.

Pel futur de les nostres comunitats cristianes, millor si ens troba treballant per endinsar-nos en l'alegria de l'evangeli de sant Marc.

DIVENDRES 22 de setembre i en el marc de les festes en honor de Sant Juníper que es celebren a la seva vila natal, Petra, l'arxiprestat del Pla se vol posar en marxa i continuar la missió de Sant Juníper i altres sants.

A les 21 h. a l'església parroquial hi haurà una estona de pregària per demanar que la força missionera de l'evangeli se faci present en totes les nostres activitats.

L'arxiprest Mn. Antoni Riutort farà la presentació de les activitats del curs i els animadors de la formació Mn. Sebastià Salom i Miquel Monroig desenvoluparan el programa de formació pel curs vinent:

1. Cada 2n divendres de mes a les 18 h. a Petra i a les 21 h. a Porreres o Pina: Reflexió i contemplació de l'evangeli de sant Marc
  2. Cada dimecres a les 18 h al Convent Monges de la Caritat Vilafranca i a les 20 h. a la Rectoria de Petra, LECTURA CREIENT DE L'EVANGELI.
  3. Diverses trobades a Consolació i altres com Sencelles, Bonany...
  4. Se continua amb l'oferta de Catequesi amb les dues modalitats : setmanal només pels nins, mensual amb la catequesi de famílies.
  5. No deixarem de banda i animarem la bona tasca de les diverses Càritas parroquials.

Acabarem l'acte amb un sopar de germanor per reprendre forces.

Unes 200 persones participaren ahir diumenge al Via Crucis de l'Esperança que havia organitzat l'Arxiprestat des Pla a Pina.